İRAN GÜRCÜLERİ 400 YIL ÖNCEKİ GÜRCÜCEYİ KONUŞUYOR

İran’da İsfahan’ın batısında Gürcüler yaşıyorlar. Buin ve Miyandeş ve Feriydunşehr Gürcülerin çok yaşadığı şehirler. Buin ve Miyandeş’te Agçe adındaki köyde sadece Gürcüler yaşamakta. 400 yıl önce buraya sürgün edilen Gürcüler dillerini koruyabilmişler. Hatta y 400 yıl önce konuşulan Gürcüceyi konuşuyorlar. Gürcistan, İran Gürcülerine özel imkanlar sunmakta tabi bu imkanlardan faydalanabilmeleri için Gürcü olduklarını kanıtlamaları gerekiyor. DNA testi yaptırılıyor

İSFAHAN-JOLFA(COLFA)-İRAN’ DA HRISTİYAN MAHALLESİ
HACI BEKTAŞ VELİ’NİN YAŞADIĞI KÖYE -ÖMER HAYYAM’IN KABRİNİN OLDUĞU BAHÇE
TAHRAN-İMAM HUMEYNİ’NİN EVİ-ŞAH’IN KASRI
TAHRAN’DA MADDİ SINIF AYRILIĞI
İRAN’DAKİ ZERDÜŞLER-ZERDÜŞTLERİN HAYATI-ASİL İRAN HALKI ZERDÜŞTLER
İRAN’DA MUHARREM AYI MATEMLERİ- HZ. HÜSEYİN İÇİN MİLLİ YAS TUTUYORLAR
İRAN’DA 21 ARALIK EN UZUN GECE-ŞEB-İ YELDA-YELDA GECESİ
İRAN’DA SUYUN ORTASINDA BİR KÖY-SERRAKHİYE KÖYÜ-İRAN’IN EN GÜZEL KÖYLERİNDEN BİRİ
HASAN SABBAH-GERÇEK ALAMUT KALESİ VE BATİNÎLİK
ALİABADİ KETUL-DERVİŞ AMCA VE AİLESİ-KIZILBAŞLAR
TÜRKMENİSTAN YEMEKLERİ-TÜRKMENİSTANLI GELİNİN EVİNDEYİM

Türkmenistanlı gelin olan Cennet’in evine gittim orda bize Türkmenistanlı kültüründe yemekler yaptı. Onun evinde Türkmenistan kültürünü yakından tanıdım. Ayrıca Türkmenistan yemekleri gerçekten çok lezzetliydi

NAKŞİ CİHAN MEYDANI-İSFAHAN ÇARŞISINDA NELER SATIYORLAR

İsfahan Nakşi Cihan meydanında ne ararsanız var İsfahan’ın birçok el sanatı bu çarşıda icra ediliyor. Sofre kalem kari sanatı tamamen doğal yöntem ile elde ediliyor. Kalem zeni sanatı çok emek isteyen bir el sanatı, İsfahan çarşısı İran’da en aktif olan çarşılardan bir tanesi.

VIP OTOBÜSLE TÜRK ŞEHRİ ERDEBİL’E GİTTİK

İran otobüsleri çok rahat oluyor koltuk tamamen arkaya yatıyor çok rahat yolculuk yapılıyor. Biz otobüsle Erbil’e gittik. Erdebil Türk şehri İran’ın kuzey batısında kalıyor sıcak kanlı, cana yakın insanları var.

BU ŞEHİRDE HER EVİN ÇATISI DİĞER EVİN BAHÇESİ OLUYOR

İran’da meşhur olan Masuleh adında turistik bir şehre gittik… Her ne kadar köy gibi görünse de burası bir şehir… Bu şehirde her evin bahçesi diğer evin çatısı oluyor farklı bir mimariye sahip bu evler İran’da yerli yabancı turistlerin çok ilgisini çekiyor.

YEMEK CENNETİNE DÜŞTÜK

İran’nın kuzey bölgesinde olan Reşt şehrine gittik burası UNESCO yaratıcı şehirler ağı gastronomi kentleri listesinde yer alıyor. Çok farklı lezzetlerin tadına baktık hepsi birbirinden farklı ve güzeldi. Kuru balıkların olduğu çarşıyı gördüğümde çok şaşırdım çünkü bizim kültürümüzden çok uzaktı ama tadına bakmak için can atıyordum ve sonunda baktım. Balık tadı vardı canım çekmez ama sevdim açıkçası… Reşt’e yakın birçok şehre gittik diğer videolarda onları da size göstereceğim

TÜRKMEN DÜĞÜN-TÜRKMEN KIYAFETLERİ-TÜRKMEN ADETLERİ

Türkmen düğününe davet edildim. Türkmen düğünü görmeyi çok istiyordum. Türkmen Sahra’da olan arkadaşım düğünlerinin olduğunu ve beni de davet ettiğini söyledi. Hemen bilet alıp Türkmen Sahra’ya gittim. Türkmenlerin çok farklı düğün adetleri vardı. Bazıları bize çok yakındı bazıları da ne kadar bizden farklı dedirticek kadar uzaktı… Bu videomda çok ayrıntılı bir şekilde Türkmen düğünü videosu çektim inşallah videomu beğenirsiniz.

KAŞKAY TÜRKLERİ’NİN MİSAFİRPERVERLİĞİ-KALACAK YERİMİZ YOKTU

Göçebe yaşayan Kaşkay Türkleri’nin yanından ayrıldık. Honç şehrine geldik ama burda otel dahi yoktu. Kalacak yerimiz yoktu. Mecbur şehirdışına çıkmamız gerekirken biran da Kaşkay Türk’ü bir aile evinde misafir etti. Yolculuklarımızda hep böyle bize yardımcı olan insanlar çıkıyor Allah’ın varlığını bütün iliklerime kadar hissediyorum her daim bizi koruyor yol gösteriyor.

GÖÇEBE KAŞKAY TÜRKLERİ’NİN ZORLU YAŞAMLARI

Bu video ülkemizde meydana gelen deprem öncesi çekilmiştir. Tekrardan hepimize çok geçmiş olsun. Ülkecek hepimiz elimizden gelen herşeyi yapmaya çalıştık ve çalışıyoruz. Depremzedeler için toplanan bağışlar sadece bir kereliğine değil bu bağışlar aylar sürücek. Bu yüzden bizimde bir katkımız olması için kanalımda video paylaşmaya başladık bu şekilde gelecek gelirlerden depremzedelere de yardım etmeye devam edebilelim. Bu videoda göçebe yaşayan Kaşkay Türkleri’nin zorlu yaşamlarına şahit olacaksınız. Şehir hayatı yaşayan bizler için köy hayatı dahi zor gelirken göçebeler için hayat daha da zor çünkü onlar modern hayata meydan okuyorlar.

İRAN’DA ROMAN OLMAK-BU KÖYDE ROMANCA KONUŞUYORLAR

İran’ın Tahran- Kazvin şehri arasında bulunan Zargar şehrinde Romanlar yaşıyorlar ve onların kendilerine ait dilleri var. İran’da yaşayan Romanlar çok kültürlüler köyleri çok gelişmiş oldukça ilginç bir millet bu videomu mutlaka izlemenizi tavsiye ederim

HİNDİSTAN, AFRİKA, ARAP ÜLKELERİ VE İRAN KÜLTÜRÜNÜN HARMANLANDIĞI, QESHM ADASI

İran’ın Qeshm Adası’na gittik. Burası İran’ın çok farklı diyarları, zamanında ticaret bölgesi olan bu Ada, Hindistan, Afrika, Arap ülkeleri ve İran kültürünün harmanlandığı bir yer. Gerçekten kendimi başka ülkede gibi hissettim. Tadına baktığım sütlü çayı çok beğendim, balık soslu olan ekmeği ben beğendim ama herkesin beğeneceğini düşünmüyorum.

BÜYÜK BİR MOLLANIN EVİNDE KALDIM-HZ. MASUME TÜRBESİ-CEMKERAN CAMİ

Kum şehrini İran’ın dini merkezi kabul edebiliriz. Çünkü birçok molla bu şehirde eğitim alıyor. Genelde mollalar bu şehirde yaşamayı tercih ediyorlar. İran içinde aşırı içibe kapalı olan bu şehirde girdiğiniz anda bunu farkediyorsunuz

TAHRAN-ÖZGÜRLÜK KULESİ-MİLAD KULESİ

Tahran denildiği zaman akla gelen ilk yer özgürlük meydanıdır bu meydanda bulunun özgürlük kulesini gezdim ve bu kulenin içine girdik. Belki de birçok İranlının bilmediği kısımlarına şahit olduk. Burdan sonra Milad kulesine gittik burası İran’ın en yüksek kulesi olarak biliniyor. Bu kulelerde neler ile karşılaştık gelin kanalımda hep birlikte izliyelim.

TÜRKMEN SAHRA-HALİD NEBİ-İLGİNÇ MEZAR TAŞLAR-TÜRKMEN KÜLTÜRÜ

İran’ın Gülistan eyaletine yolculuk yaptık. Bu bölgede Türkmenler yaşıyor. Türkmenler kendi özlerini korumuş bir millet. Türkmenistan nasılsa İran’ın bu bölgesi de aynı şekilde, Türkmen kültürünü koruyor. Türkmen Sahra’ya tam mevsiminde gittik. Müthiş manzaralara şahit olduk ve Halid Nebi’nin kabrini de ziyaret ettik. Cinsel kimlik belirttiği iddaa edilen birçok mezar taşlarının olduğu kabristanı ziyaret ettik.

TÜRKMEN ENSTRÜMANLARI-TÜRKMEN KIYAFETLERİ-TÜRKMEN HALILARI

Günbed-i Kavus şehrini geziyorum. Günbed Kavus mezar anıtının tarihi hakkında bilgiler verdim. Türkmen halıları modellerini ve fiyatlarını gösterdim. Türkmenlerin geleneksel kıyafetlerini sizlere göstermeye çalıştım.

TÜRKMENİSTAN SINIRINDAYIZ-TARİHİ TÜRKMEN EVİNDEYİZ

Bu bölümde Türkmenistan sınırında 100 yıllık olan bir tarihi eve gidiyoruz. Evin olduğu bölgeye gittiğimizde burda birçok aynı mimariye sahip tarihi Türkmen evleri vardı. Yanında kaldığımız aile Türkmenistan’da da aynı mimariye sahip evlerin olduğunu söyledi.

Eski TÜRKMENİSTAN Rengarenk İRAN’DAKİ TÜRKMENLER !!! Türkmen Sahra

İran’ın 31 eyaletinden biri olan en son Mazenderan bölgesini gezmiştim . bu video da ise yine İran’ın eyaletlerinden kuzeyinde yer alan Gülistan eyaletini gezdim . Gülistan Eyaleti, ülkenin kuzey doğusunda ve Hazar Denizi’nin güney doğusunda yer alan İran’ın 31 eyaletinden biridir. Başkenti Gorgan’dır. İl, 22 Haziran 2014 tarihinde sadece koordinasyon ve kalkınma amacıyla illerin 5 bölgeye ayrılmasıyla 1. Bölge’ye dahil edilmiştir.Bu bölgede Türkmen Sahra denilen bir bölge var nüfusunun çoğu Türkmenlerden oluşan bir bölgedir. Bende sizlerle bu video buraların bir kısmını gezdim. İlk olarak GORGAN ŞEHİR İÇİ ve ÇARŞISI . Ondan sonra GORGAN DA TURİSTLİK MEKANLAR . Orman yürüyüş yolları ,şelaleler ve en sonunda ise Turkmen Sahra için de yer alan BENDER-İ Torkomen bölgesini gezdim.

Türkmen Düğününe Gittim Türkmen Köyünde Bir Gün Geçirdim

bu bölümünde İran’da bulunan Türkmen Sahra bölgesini ziyarete gittim. Türkmen düğününe katıldım , Türkmenler ile bir gün geçirdim ve Türkmen köyünde bir gece geçirdim. Bu bölümde Türkmenlerin köy hayatını , Türkmen çadırını ve Türkmen geleneklerine şahit olacaksınız

URMİYE’DE YAŞAYAN MİLLETLER VE DİNLER-URMİYE KAPALI ÇARŞISI

Urmiye şehrinde 3 gün kaldım arkadaşımın vesilesi ile Süryani bir arkadaşla tanıştık çok saygın ve bilgili bir gençti bana çok yardımcı oldu şehri gezdirdi çok fazla bilgi sahibi oldum ve bu videoda hepsini toparlamaya çalıştım

URUMİYE’DE MİSAFİRLİĞE DAVET EDİLDİM-URUMİYELİ KIZLARLA BİRGÜN-URUMİYE YEMEKLERİ

Otobüsle İran’a döndüğümde direk Urumiye’ye gittim orda da misafirliğe davet edildim ben için çok fazla yemek yapmışlardı çok misafirperver bir halkı vardı Urumiye’den güzel anılarla ayrıldım

Rengarenk Türkmen düğünü! #67

Rengarenk Türkmen düğünü! İran’ın Türkmen sahra bölgesi Günbedkavus’a geldim. Müthiş bir gün müthiş insnalar.

İran’daki SIRRI ÇÖZÜLEMEYEN Mezarlık! İran Türkmenistan sınırı ve Halid Nebi türbesi! #83

Bu videoda İran’ın Türkmensahra bölgesinde bulunan ve Türkmenistan sınırına çok yakın bir noktada olan Halid Nebi türbesini ve Türkmen mezarlığını ziyaret edeceğiz. Umarım videoları beğenerek takip edersiniz.